خانه » حوادث » بسته شدن چند راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان با آمدن سیل

بسته شدن چند راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان با آمدن سیل

بسته شدن چند راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان با آمدن سیل

بسته شدن چند راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان با آمدن سیل

گاهی در برخی از شهرها سیل می آید که ممکن است حتی خسارت هایی در آن شهر بوجود آید و گاهی هم برخی از راه های ارتباطی در آن شهر بسته می شود که در کشور ما نیز گاهی سیل می آید

ایوب کرداظهار داشت: مسیر چاهان نیکشهر به زرآباد کنارک از هفتم اسفند تاکنون براثر سیلاب همچنان بسته است.
وی افزود: بارندگی و طغیان رودخانه های محلی از شب گذشته موجب بسته شدن پنج راه روستایی و فرعی در شهرستان فنوج و یک راه اصلی بین این شهرستان با رمش استان هرمزگان شده است.
وی ادامه داد: همچنین بامداد امروز ۲ مسیر فرعی بزمان – دلگان و جلگه – چاه اسحاق بر اثر طغیان رودخانه های محلی بسته شده است.
وی گفت: بارندگی های خوب چند روز اخیر موجب طغیان رودخانه های فصلی و انسداد برخی راههای ارتباطی شده است.
به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیشترین بارندگی در شبانه روز گذشته با ۳۹ میلی متر مربوط به بهشت آباد بمپور در جنوب این استان بوده است.
وی ادامه داد: از شب گذشته بارش های خوبی در سطح سیستان و بلوچستان گزارش شده که بیشترین آن بعد از بمپور، با ۲۷ میلی متر در توابع فنوج، ۲۰ میلی متر در توابع خاش، ۱۸ میلی متر در توابع سرباز و ۱۷ میلی متر در توابع سراوان رخ داده است.
وی افزود: بارندگی ها تا روز شنبه در سطح سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه جنوبی تداوم دارد.
وی تصریح کرد: در این مدت احتمال بارش در محدوده شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.

بسته شدن چند راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان با آمدن سیل

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*