خانه » سیاسی » تعطیلی مدارس از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی در صورت موافقت دولت

تعطیلی مدارس از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی در صورت موافقت دولت

تعطیلی مدارس از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی در صورت موافقت دولت

تعطیلی مدارس از 15 آذر تا 15 دی در صورت موافقت دولت

در این روزها هوای برخی از استان ها آلوده می باشد و گاها برای برخی از گروه های سنی خطرناک می باشد که برای کنترل آلودگی هوا کارهایی انجام می شود

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دلایل آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها، گفت: بیشترین دلایل آلودگی هوا در ایام سرد سال و زمان وقوع وارونگی هوا مربوط به تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است.

وی افزود: در تهران و کلان شهرها ۶۷ درصد از آلودگی فصل سرد سال مربوط به این خودروها بوده و تنها سه درصد از این آلودگی توسط خودروهای سواری ایجاد می‌شود. موتورسیکلت‌ها ۱۰ درصد میزان آلودگی هوا و ۲۰ درصد باقیمانده نیز به دلیل سایر عوامل آلوده‌کننده هوا است.

کلانتری با اشاره به اجرای طرح جلوگیری از تردد کامیون‌های فرسوده در جاده‌های بین شهری از سوی وزارت راه، اظهار کرد: با اجرای صحیح این طرح، تمام کامیون‌های فرسوده که از جاده‌ها خارج شدند وارد شهرها شدند و با توجه به اینکه استانداردهای سوخت کشور پایین‌تر از استانداردهای بین‌المللی است و از سمت دیگر نیز این خودروهای فرسوده وارد شهرها شده‌اند و در شب مجوز تردد دارند، هنگام آغاز روز با آلودگی هوا مواجه هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۳۴۰۰ دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت واحد شهرداری در تهران تردد می‌کنند،شهرداری می‌گوید که منابع لازم برای جایگزینی این تعداد اتوبوس را ندارد و با خارج کردن این میزان خودرو نیز در تردد مردم در خیابان‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید.

کلانتری خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌هایی که با استانداران انجام شده، قرار است از این به بعد استانداران به محض اعلام شرایط هوای ساکن از سوی هواشناسی از تردد کامیون‌ها در سطح شهر جلوگیری کنند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها برای کاهش ترافیک است و ارتباطی به آلودگی ندارد، تصریح کرد: آلودگی هوای سرد با هوای گرم دلایل متفاوتی دارد؛ زمانی که هوا سرد است عمده آلودگی به ذرات زیر ۲٫۵ میکرون که از سوختن گازوئیل به وجود می‌آید مربوط است اما در هوای گرم گازوئیل نقش کمتری در ایجاد آلودگی هوا دارد.

وی افزود: خودروهای سواری در فصول بهار و تابستان اثرات بیشتری در آلودگی هوا دارند، اگر بتوانیم با اعمال طرحی طی ۱۵ روز پایانی آذر و دی ماه جلوی تردد کامیون‌های فرسوده در تهران و کلانشهرها را بگیریم و در کنار این اقدام نیز دولت تصمیمات فوری درباره اتوبوس‌های فرسوده شهری بگیرد، قطعا در سال‌های آینده با شرایط بهتری در فصول سرد مواجه خواهیم بود.

کلانتری خاطر نشان کرد: در کمیسیون زیربنایی دولت پیشنهاد کرده‌ایم که مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی مدارس این مناطق تعطیل شوند تا دانش‌آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.

تعطیلی مدارس از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی در صورت موافقت دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*