خانه » پزشکی » دلیل اینکه برف را نباید میل کنیم

دلیل اینکه برف را نباید میل کنیم

دلیل اینکه برف را نباید میل کنیم

دلیل اینکه برف را نباید میل کنیم

برخی با بارش برف آن را می خورند و گاهی هم به شکل های مختلف آن را صرف می کنند اما باید مراقب بود که برف آلود نباشد و اگر آلودگی های هوا همراه آن باشد برخی خوردن آن را منع می کنند

پیام فرحبش متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: برخی از افراد در زمان بارش برف اقدام به خوردن این رحمت الهی می‌کنند که این اقدام می تواند باعث بروز مشکلات و حتی در برخی از موارد باعث شیوع بیماری‌هایی شود.

وی عنوان کرد: امروزه بارش برف در کلان شهرها بسیار اندک است و کلان شهرها در بیشتر مواقع از هوای پاکی برخوردار نیستند به همین علت برفی که در این مناطق می بارد دارای آلودگی های زیادی است.

فرحبش با اشاره به اینکه آلودگی هوا در میانه جو زمین قرار می گیرد و بارش برف در کلان شهر ها دارای آلودگی های زیادی است، اظهار کرد: ذرات آلوده و معلق ۲ و نیم میکرونی در برف کلان شهرها نفوذ می‌کند و خوردن چنین برفی باعث انتقال میکروب و ذرات معلق به درون بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: برفی که در کلان شهرها بسیار اندک می بارد، فلزات سنگین هوا را به خود جذب می‌کند و با خوردن آن فلزات سنگین به درون بدن منتقل و باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

فرحبش اظهار کرد: خوردن برف باعث انتقال سموم و آلودگی‌های محیط زیست به درون بدن می‌شود و در طولانی مدت مشکلاتی ایجاد می‌کند.

دلیل اینکه برف را نباید میل کنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*