خانه » اقتصادی » دریافت بیمه بیکاری توسط ۲۲۶ هزار نفر در ایران

دریافت بیمه بیکاری توسط ۲۲۶ هزار نفر در ایران

دریافت بیمه بیکاری توسط ۲۲۶ هزار نفر در ایران

دریافت بیمه بیکاری توسط 226 هزار نفر در ایران

افرادی زیادی به شینیدن اخبار و پیگیری کردن آن علاقمند هستند اما ممکن است برخی به یک بخش خاص علاقه داشته باشند خبر مربوط به بیمه بیکاری را برخی دنبال می کنند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اینک ۲۲۶ هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می کنند که از این تعداد ۵۲ هزار نفر مربوط به شهر تهران است.

کریم یاوری روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی روابط کار، بیمه بیکاری و بازرسی کار در یاسوج لزوم حمایت از کارفرمایان و گره گشایی از کار این قشر را یادآور شد و اظهار داشت: با رفع مشکل کارفرمایان و رونق فعالیت کارگاه ها جریان تولید و اشتغال تداوم خواهد یافت و از این طریق بستر توسعه اقتصادی فراهم می شود.

وی با اشاره به کسری درآمد ۷۵۰ هزار میلیارد ریالی صندوق بیمه بیکاری کشور در سال ۱۳۹۲، افزود: سال های ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ حدود ۵۵۰ هزار میلیارد ریال از این میزان کسری با تلاش و برنامه ریزی مسئولان دولت تدبیر و امید در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جبران شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: باید امور و مسائل مجموعه های کارگر، کارفرما و کارگاه با یکدیگر دیده شود و با قانون مداری و برنامه ریزی اصولی جریان اشتغال، تولید و صیانت از نیروی کار را مدیریت کرد.

یاوری با بیان اینکه به ازای هر ۶ بیمه شده یک مستمری بگیر در کشور وجود دارد، عنوان کرد: باید در فرایند رسیدگی به درخواست های بیمه بیکاری ضمن حمایت از کارگر و کارفرما با اعمال صحیح قانون از تحمیل هزینه به صندوق بیمه بیکاری جلوگیری کرد.

وی ابراز داشت: ۱۳ میلیون نفر بیمه شده اصلی و ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری در کشور وجود دارد و جمعیت زیر پوشش تأمین اجتماعی نیز ۴۲ میلیون نفر است.
یاوری جمعیت مستمری بگیر تأمین اجتماعی را سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور اعلام کرد.

وی گفت: ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان از قوانین و مقررات مرتبط با حوزه کار و تأمین اجتماعی به ویژه در بخش بیمه بیکاری از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه روابط کار، ببمه بیکاری و بازرسی کار در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، کهگیلویه و بویراحمد با ۵٫۶ درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌ های کشور را در بهار سال ۱۳۹۶ کسب کرد.
نرخ بیکاری سال ۱۳۹۴ کهگیلویه و بویراحمد ۱۷٫۷ درصد بود که با کاهش ۴٫۴ درصدی در پایان سال ۱۳۹۵ به ۱۳٫۳ درصد و در بهار سال جاری نیز به حدود ۱۲٫۱ درصد رسید.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده: اصغر رضاخانی

دریافت بیمه بیکاری توسط ۲۲۶ هزار نفر در ایران

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*