خانه » سرگرمی » دستور پخت سوفله بادمجان

دستور پخت سوفله بادمجان

دستور پخت سوفله بادمجان

طرز تهیه سوفله بادمجان , سوفله بادمجان , s,tgi fhnl[hk

سوفله بادمجان یکی از غذاهایی است که برخی مهارت درست کردن آن را در فر و یا ماکروفر و حتی بدون فر را دارا می باشند ان را می توان با گوشت و مرغ و یا بدون گوشت تهیه کرد. این غذا را برخی بدون سس سفید و به همراه قارچ آماده می کنند در تهیه کردن سوفله بادمجان برخی تنها از بادمجان استفاده می کنند.

مواد لازم :

– ۵۰۰ گرم گوشت چرخ كرده
– ۲ كيلوگرم بادمجان
– يك عدد پياز درشت
– يك تا ۲ قاشق سوپ‌خوري رب گوجه فرنگي (در صورت تمايل)
– ۱۰۰ گرم پنير پيتزاي رنده‌شده
– روغن مايع سرخ كردني به مقدار لازم
– نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار مورد نياز

طرز تهيه این غذا:

۱ – ابتدا بادمجان‌ها را شسته و پوست بگيريد، سپس آنها را به صورت حلقه حلقه ببريد و كمي نمك روي آنها بپاشيد و در سبدي بريزيد و كناري بگذاريد.
نكته: نمك باعث مي‌شود هم تلخي بادمجان گرفته شود و هم‌هنگام سرخ شدن، بادمجان‌ها حداقل روغن ممكن را جذب كنند.
۲ – در تابه مقداري روغن بريزيد و روي حرارت اجاق گاز قرار دهيد. پس از داغ شدن روغن، بادمجان‌ها را در آن سرخ كنيد. پس از آنكه تمام بادمجان‌ها را سرخ كرديد، آنها را به ظرف ديگري منتقل كرده و كناري بگذاريد.
۳ – پياز را پوست كنده و پس از شستن، داخل گوشت چرخ‌كرده، رنده كنيد؛ بعد كمي نمك و فلفل و زردچوبه به آن بيفزاييد. حالا در يك تابه ديگر، مقداري روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد و مخلوط گوشت و پياز را در آن سرخ كنيد.
نكته: شما مي‌توانيد به جاي رنده‌كردن پياز داخل گوشت چرخ‌كرده، آن را به صورت دلخواه خرد كنيد و به همراه كمي زردچوبه در روغن تفت دهيد؛ سپس گوشت چرخ كرده را به پياز داغ اضافه كرده و به همراه آن سرخ كنيد و بگذاريد تا كمي بپزد. در ضمن، اگر مي‌خواهيد به آن رب گوجه فرنگي نيز اضافه كنيد، زمان آن در همين مرحله است. پس از آن، نوبت به درست كردن سس سفيد است.

منابع : sooran.com – nezareha.com


همچنین ببینید طرز تهیه : کشک بادمجانخورش بادمجانگراتن سیب زمینی و قارچ

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*