خانه » سرگرمی » روش تهیه شیرین پلو خوشمزه و ساده در خانه

روش تهیه شیرین پلو خوشمزه و ساده در خانه

شیرین پلو مجلسی با مرغ

شیرین پلو , طرز تهیه شیرین پلو , شیرین پلو مجلسی با مرغ , advdk \g,

شیرین پلو یکی از غذاهای مجلسی می باشد که برخی برای مهمانی و مراسم خاصی که برگزار می کنند آن را درست می کنند در آن از گوشت استفاده می کنیم که گاهی آن را به همراه مرغ سرو می کنیم. برای تهیه کردن بعضی از غذاها در منزل نیاز به زمان می باشد برخی شیرین پلو را شیرازی می شناسند و سعی می کنند در سفرشان به شیراز آن را میل کنند اما در قسمت های مختلف ایران این غذا پخته می شود دستور پخت برای ۴ نفر مناسب می باشد برای اطلاع از آموزش آشپزی و طرز تهیه شیرین پلو به این شکل نظاره ها را همراهی کنید.

مواد لازم شیرین پلو

برنج سه پیمانه
سینه مرغ یک عدد
خلال پرتقال و نارنج مقداری کمتر از نصف پیمانه
خلال پسته نصف پیمانه
خلال بادام نصف پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
پیاز یک عدد
زعفران دم کرده دو قاشق غذاخوری
روغن و کره به مقدار لازم
آب نمک به مقدار لازم

طرز تهیه شیرین پلو

ابتدا تلخی خلال پرتقال و نارنج را می گیریم سپس حدود دو پیمانه آب و شکر را با هم ترکیب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب و شکر با هم مخلوط شوند و مقداری غلظت پیدا کند بعد خلال ها را داخل شربت ریخته و اجازه می دهیم چند چوش بخورد تا طعم شیرینی به خلال ها منتقل شود و از روی حرارت برمی داریم تا سرد شود سپس خلال بادام و پسته را در یک سبد می ریزیم و آ نها را می شوییم و داخل شربت می ریزیم برنج را حدود دو ساعت خیس می کنیم.

پیاز را نگینی ریز خرد کرده و داخل روغن سرخ می کنیم و بعد مرغ را تکه کرده و زمانی که پیاز طلایی شد به آن ها اضافه می کنیم و دو طرف مرغ ها را سرخ می کنیم بعد حدود یک لیوان آب داخل آن می ریزیم و با حرارت کم اجازه می دهیم تا گوشت مرغ پخته شود و نمک آن را اندازه می کنیم و زمانی که که مرغ حدود نصف لیوان آب هنوز داشت زیر حرارت را خاموش می کنیم.

برنج خیس کرده هماندد پلوی معمولی آبکش کرده سپس قابلمه مناسبی را برداشته و روغن داخل آن ریخته و مقداری برنج آبکش شده را داخل قابلمه می ریزیم سپس تکه های مرغ را روی آن قرار می دهیم و خلال ها را از داخل شربت با استفاده از یک کفگیر خارج کرده و روی مرغ می ریزیم و بقیه برنج را روی آن ریخته سپس آب باقیمانده مرغ را به همراه ۴۰ گرم کره آب شده و یا روغن و زعفران روی آن ها می ریزیم و آن را با حرارت کم دم می کنیم.

گرفتن تلخی پوست خلال پرتقال

برای گرفتن تلخی خلال پوست پرتقال و نارنج ابتدا آن ها را دو بار در آب می چوشانیم سپس حدود شش ساعت آن ها را داخل آب خنک می ریزیم و دو تا سه بار آب آن را در این مدت عوض می کنیم تا تلخی آن ها گرفته شود سپس آن ها در در یک صافی ریخته و از آب خارج می کنیم و بعد استفاده می کنیم.

نکات مهم تهیه این غذا

  1. می توان از قسمت های دیگر مرغ استفاده کنیم فقط بعد از پخت مرغ استخوان های آن را جدا می کنیم.
  2. بجای گوشت مرغ از گوشت گوسفندی هم می توان استفاده کرد.
  3. در صورت تمایل برای ته دیگ نان یا سیب زمینی قرار می دهیم.
  4. می توان زعفران را روی برنج نریزیم.
  5. برای تزیین آن خلال پسته و پرتقال و بادام و برنج زعفرانی و زرشک بکار می بریم.

همچنین ببینید طرز تهیه : میگو پلوماش پلولوبیا پلو

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*