خانه » اقتصادی » تشکیل بیست و پنج هزار مشاغل خانگی در کشور

تشکیل بیست و پنج هزار مشاغل خانگی در کشور

تشکیل بیست و پنج هزار مشاغل خانگی در کشور

تشکیل بیست و پنج هزار مشاغل خانگی در کشور

یکی از دغدغه های برخی از افراد داشتن شغل مناسب و کسب درآمد می باشد برخی از مشاغل خانگی برای درآمد حاصل کردن خود استفاده می کنند که تاکنون  شغل خانگی زیادی ایجاد شده است

مهناز امامدادی روز پنجشنبه در نشست با مسئولان حوزه مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری افزود: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی از مهر امسال به صورت آزمایشی در هشت استان کشور در حال اجراست و انتظار می رود تا پایان فروردین ۹۷ به طور کامل اجرایی شود.
وی ادامه داد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت های هر استان، آموزش و توانمندسازی و تجاری سازی و پیوند به بازار، اجرایی می شود.
امامدادی، بازارشناسی را از مهمترین مراحل اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: در هماهنگی با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مربوطه می کوشیم تا هم در داخل و هم خارج کشور بازار فروش خوبی برای محصول های تولیدی در ۳۵۰ رسته مشاغل خانگی کشور ایجاد شود.
دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، تعیین پشتیبان را از شروط اجرای درست این طرح دانست و تصریح کرد: فعالیت های پشتیبانی اهمیت بسزایی در اجرای طرح دارد و باید متولیان به این موضوع توجه داشته باشند.
امامدادی با تاکید بر کاهش وابستگی به تسهیلات بانکی در اجرای این طرح افزود: در سال های گذشته بیش از اندازه به تسهیلات بانکی وابسته شده ایم و این آفت بزرگی برای رونق اشتغال به شمار می رود و باید در مقابل سعی شود توانمندی افراد را افزایش دهیم.
وی در ادامه از اختصاص ۱۰ درصد تسهیلات حوزه اشتغال به مشاغل روستایی و خانگی خبر داد و گفت: برای سال آینده هم پیش بینی می شود همین میزان تسهیلات به این حوزه اختصاص یابد.
در این نشست که معاون جهاد دانشگاهی کشور و جمعی از کارشناسان حوزه اشتغال حضور داشتند مشکلات، فرصت ها و آسیب های طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی بررسی شد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشاردهنده: جهانبخش صفری

تشکیل بیست و پنج هزار مشاغل خانگی در کشور

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*